delfinafreja

Alla inlägg under augusti 2011

Av delfinafreja - 18 augusti 2011 12:37

Det här är hopplöst! Sov fram till klockan halv 12 idag.. Inte bra alls, då har liksom halva dagen gått åt till ingenting. Usch.. Det var bara att kliva upp och ta mig lite frukost ute i solen.

Tänkte slinka in ett blogginlägg nu innan jag fixar i ordning mig och gör klart i mitt rum. Ja, det har tagit sin lilla tid men det får man räkna med. Prylsammlare som jag är, haha. 

Idag ska jag i alla fall bli färdig och ikväll ska jag bara kunna ta det lugnt! 

Hoppas ni har en roligare dag framför er än jag!

     

Av delfinafreja - 18 augusti 2011 00:05

Jag ligger ensam i min säng och tårarna rinner. Inte av sorg utan av kärlek och lycka. Vi har delat, snart tre år tillsammans. Men jag gråter, glädjetårar, för jag vet att det kommer bli många fler år. Du och jag. Jag bara vet det, vi hör ihop. 

Jag har aldrig känt mig så säker, därför fäller jag fler tårar. 

Jag ligger ensam i min säng och tänker på dig. Det pirrar i hela kroppen, precis som i början. Kan inte tänka på någon eller något annat(n), än dig. 

Tårarna rinner fortfarande, jag är så lycklig, så kär.


    

Av delfinafreja - 17 augusti 2011 23:40

Tråkiga inlägg på senaste, jo jag vet. Jag har bara så fruktansvärt mycket som händer just nu och inte nog med den stressen så ska jag ovanpå det ha ångest inför skolstarten. Vill inte börja skolan än, vill ha sommarlov resten av året, åtminstone en månad till! Om ändå drömmar slog in.. 

Hela kvällen har jag i alla fall ägnat åt mitt förbaskade rum! Som jag skrivit tidigare så städar jag OCH går samtidigt igenom ALLT. Vad jag kan ha kvar, vad jag kan slänga, vad jag kan ge bort, hur jag kan ändra så jag får plats helt enkelt i mitt lilla, lille rum. Till och med mamma och hennes sambo höll med mig om att jag borde ha fått det stora rummet, INTE min lillebror. Hmff... 

Tillbaka till rummet då, och det är så gott som färdigstädat nu. Det som återstår är i stora drag att placera alla saker på någon lämplig plats. Hihi. Känns rätt skönt nu i alla fall, känner att jag har lite struktur igen. 

Hej så länge!

 

Av delfinafreja - 17 augusti 2011 17:08

Hemma igen efter en mysdag tillsammans med älsklingen. Grey´s Anatomy går på tv så jag tänkte se klart det och sen sätta igång med rummet igen. Ska bli så skönt att få lite ordning igen! Kvällen bjuder på fotboll, det är faktiskt nästan ett måste att se Malmö. Haha.. Men nu ska jag fortsätta se på tv, ha det bra!

 








Av delfinafreja - 16 augusti 2011 20:48

Tja tja bloggen! Haha, den frasen går inte att säga högt utan att tänka på "amandavardet".. Hur som helst, nu är huset skinande rent! Och som belöning fick man hembakad pizza till middag. Bättre blir det nog inte en tisdag som idag!

Och rummet är så gott som färdigt, passade på att gå igenom en massa skit och rensa lite i garderober osv. Det var rätt så behövligt känner jag nu i efterhand. Men så just nu ligger det kläder ööööverallt i diverse höger, "slänghögen", "ge-bort-högen", "lägg-undan-högen" osv men så får det se ut ikväll, för nu ska jag dra iväg till Filip. Kläderna och resten av rummet får vänta till imorgon bitti, PUNKT! Hihi.

Ha en bra kväll hörrni!

Av delfinafreja - 16 augusti 2011 14:20

Tjenixen! It's time for some real shit, yes jag tar mig an städningen på riktigt nu. Legat och slöat hela dagen, städningen har gått på lägsta växeln. Men nu är det slut med det, nu lägger vi i högsta växel och gör lite fint här hemma!

Badrummet (X) CHECK

Vardagsrummet (X) CHECK

Köket (X) CHECK

Återstår gör mitt egna rum, det som var planerat att vara klart först.. Jag och min ork. Haha.

Nej nu lägger jag på ett kol så jag kan gå ut och sola lite innen solen försvinner! 
Ciaaao! 

 Foto på mitt "efter-duschen-ruffs"! Haha

Av delfinafreja - 16 augusti 2011 09:13

God morgon. Blev en tidig morgon idag men som tur var gick det fort att köra in lillebrorsan till sin moppekurs. Nu ligger jag i soffan och degar lite framför film. Dagen ska jag ägna mig åt att städa rummet, känns som det behövs. Haha. 
PUSS!

   

Sommaren tog slut allt för fort..

Av delfinafreja - 15 augusti 2011 22:45

God kväll gott folk. Ligger just nu i sängen, i min lilla, lilla säng.. Jag måste köpa en ny nu, det här går inte längre. Jag hade en jätteskön säng men den slänger de av någon sjukt skum anledning.. Så nu ligger jag i en liten 90 säng och tycker synd om mig själv. Haha.

Vad gör ni själva en kväll som denna?

Har väntat ett viktigt mail nu i flera dagar men det kommer aldrig, det är ganska så frustrerande! Det måste ni ha varit med om någon gång förut? Att vänta mail eller vad som helst för den delen, kanske köpt något från nätet och dina saker verkar dröja extra länge. Sånt bokstavligen SUGER! Egentligen borde jag väl sove nu antar jag, eftersom jag imorgon bitti har lovat att köra in lillebrorsan till stan för att fixa det sista med moppekortet. Snäll syster som jag är så visst självklart går jag upp 07.30 för hans skull! Suck..

Men men, det är bara att gilla läget och hoppas att han den dagen jag behöver hjälp ställer upp. Annars jävlar. 

Nej, nu har jag inte så mycket mer att säga för tillfället. Kiki in igen imorgon, då blir det lite roligare uppdateringar! 

PUSS och god natt på er!

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards