delfinafreja

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av delfinafreja - 22 augusti 2011 21:06

That's it. Jag visste att den här dagen skulle sluta såhär. Jag önskar jag fick vara någon annanstanns i två år. Vill bara här ifrån. NU.


Av delfinafreja - 22 augusti 2011 19:53

Lät du henne komma närmre 

var hon vackrare än mig 
det finns dagar som jag tänker 
mer på henne än på dig 
jag går bredvid men halkar efter 
jag orkar inte springa mer 
försökt att visa dig med blicken 
men det är inte mig du ser 
den här platsen är nån annans och jag måste hitta ut 
hur ska man älska nån som har älskat nån förut 


Av delfinafreja - 22 augusti 2011 19:00

Nej, hon är inte lång och smal som en modell. Hon är heller inte världens vackraste tjej. Hon sminkar sig inte lager på lager på lager och har inte heller den perfekta kroppen. Hon har inte enorma bröst eller en perfekt formad rumpa och hon klär sig kanske inte lika snyggt som alla andra. 

Hon är inte som dem helt enkelt. 

Hon försöker vara sig själv och inte lyssna på vad de säger. Hon har alltid varit glad, skrattat och försökt att finnas där för alla. Nu har åren passerat och dagarna gått och hon är inte längre den hon brukade vara. Nu vet hon att hon aldrig kommer bli något mer. Hennes tid är inte inne, inte idag och inte imorgon. Hennes liv var inte menat till det.

Hon drömmer sig bort till sitt nästa liv, ser hur hon återigen skrattar och ler. Det kommer dröja länge till dess, det vet hon, men hon lever för drömmen.

Drömmen om sitt nya liv.

Av delfinafreja - 22 augusti 2011 16:33

Hej gott folk! Har ni haft en bra måndag? För de flesta innebar väl denna måndagen att skolan återigen var igång? Som jag skrev i tidigare inlägg så var fallet även så för mig. Andra ringare nu alltså, haha.

Hur som helst. Efter skolan åkte jag ner på stan en stund för att vänta in bussen. Tog mig hem, tog det lugnt och sen drog jag ut och sprang medans det var uppehåll med regnet. Tur det för nu har det börjat spöregna!

Nu ska jag baka mockarutor med lillebrorsan, lite fika inför morgondagen! Det sägs att kärt barn har många namn, mockarutor är ett av namnen men vad brukar ni kalla dem? Kanske kärleksmums? Fiffirutor? Tell me!

 

Ha det bra nu! PUSS

Av delfinafreja - 22 augusti 2011 13:31

Hej på er! Som jag nämnt tidigare så började jag skolan idag. Fick lite sovmorgon eftersom jag sov hos Filip och jag fick sluta en timme tidigare än planerat, halv elva. Helt okej start på läsåret faktiskt och imorgon bitti samlas vi på vallby och spenderar hela dagen där. (Om jag nu ens hittar dit...) Det blir nog rätt mysigt i alla fall, med tanke på att vädret ska bli kanon i jämförelse med dagens.. 20° varmt och strålande sol, någorlunda bättre än den här höstkylan och spöregn!

Nåja, jag tar dagarna som de kommer helt enkelt. Nu är det bara två år kvar, sen kan jag äntligen göra vad jag vill med mitt liv. Flytta härifrån och bara leva! Tillsammans med min fina pojkvän förstås!

     

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards