delfinafreja

Alla inlägg under november 2012

Av delfinafreja - 21 november 2012 23:42

Det är dags att börja fokusera på mig själv. Dags att se framåt, sluta försöka göra honom tillfredsställd med allt. Nu är det min tur att må bra. Min tur att leva. 

Skrattar bäst som skrattar sist som man brukar säga.

Har faktiskt börjat leta lägenhet och jobb i Norge nu. Ser fram emot att något nytt ska hända. Träffa nya människor, skappa mig ett "life of my own" så att säga.


Ska för övrigt spendera ytterligare en helg med nytt och härligt folk, kunde inte kännas bättre faktiskt. Supa, skratta och bara må, det är vad jag ska göra! Det känns som det är precis vad jag behöver. Ett nytt fokus, andra människor.

För, att sätta hans lycka och mående före mitt eget är jag klar med nu. För gott. Kommer dock på mig själv med att tänka på honom till och från om dagarna. Värst är det självklart om nätterna, när jag är ensam. 

Det är liksom rätt smärtsamt att inse saningen. Att för honom var allt en lek. För honom var det kul att se mig bryta ihop, gång på gång. Det är smärtsamt att inse att jag aldrig kommer få tillbaka de fyra år han så själviskt tog. Att aldrig mer kunna kalla honom för min. Att aldrig mer kunna krypa in i hans famn, somna i hans värme, vakna i hans värme. Hans doft, hans hjärtslag, hans sneda leende. Småsaker som jag aldrig kommer glömma. Min första kärlek, det glömmer man bara inte. Oavsett om jag bara var en lek för honom. För från min sida var det äkta. Varje sekund. 

Men jag ångrar att jag älskade dig så enkelt. Så villkorslöst. Så länge. 
För den enda som slutade upp sårad och ensam var jag.


Känner att detta blev ett oerhört deppigt inlägg, men som sagt så blir det som värst om nätterna.. Var tvungen att bli kvitt alla dessa tankar som mal. Nu ska jag försöka mig på lite sömn. 

Godnatt på er!

Av delfinafreja - 21 november 2012 23:36

..UGGLA, MAGNUS UGGLA! 

Nog för att jag alltid, och då menar jag alltid, har älskat hans musik. Han har liksom alltid fått mig på bra humör. Men sen jag fick veta att han skulle medverka i Så mycket bättre så har jag följt det slaviskt, varje gång förälskat mig lite mer i honom. Nej, han har ingen direkt vacker sångröst, han är ingen megasuperduper-snygging, men hans stil, hans utstrålning, hela hans coola sätt att vara.. Allt han gör bli helt jävla fantastiskt i mina ögon och öron. 

Har ni inte lyssnat noga på hans musik och texter tidigare så kan jag säga att det är dags nu! 


Favoriten just nu är: femton supar vilken jag kan starkt rekomendera om du känner dig deppig och nere!


I'm out. 

Av delfinafreja - 7 november 2012 13:26

En vecka har gått och du har fortfarande inte gett mig något. Det löfte du gav betydde tydligen inte ett skit för dig. Men då betyder du inte ett skit för mig mer. Jag klarar mig utan dig. Jag kan älska någon igen. Jag kommer älska någon igen. Och han kommer älska mig, han kommer aldrig vilja såra mig. 

Jag kommer vara med någon som vill vara med mig, någon som är stolt över att kalla mig hans.

Du kommer däremot aldrig få någon bättre än mig. Din förlust. 


Av delfinafreja - 7 november 2012 13:22
You don't really want my heart.
No, you just like to know you can.
Av delfinafreja - 5 november 2012 22:33

.. om jag försvann. Har insett det nu. 

Jävla pissliv det här. Hoppas innerligt att morgondagen går fort.

Nu: dränker mina sorger och drar täcket över huvudet, drömmer mig bort långt härifrån.

Godnatt.

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards