delfinafreja

Alla inlägg under december 2011

Av delfinafreja - 24 december 2011 00:18

Klockan är 00.18 och ja, det betyder bara en sak. JULAFTON! Och jag ligger i sängen, noll taggad. Trött och sliten och vill helst bara sova bort morgondagen. Och resten av livet egentligen, men det går ju inte för sig nej.. Tänkte i alla fall alldeles strax krypa ner under täcket och försöka sova, man ska ju faktiskt inte vara vaken när tomten kommer! Lägger in lite fler bilder, på några av dagens presenter. Älskar julklappar, men är dock nästan roligar att ge än att få.

     



 

Bild ett; Vantar och tröja, SUPERMYSIGA och fina! Från världens bästa mormor & morfar.

Bild två; Halsduk, superduper skön! Från världens bästa mormor & morfar.

Bild tre; Jävla massa euro, mysiga släkt som bidrar till mina kommande resor. Tack, moster och mormor & morfar. 

Bild fyra; 500 kr från mormor och morfar, 500 kr från gammelmormor och gammelmorfar.
Tack så hjärtligt mycket, finare presenter kan man inte få!

God natt. 

Av delfinafreja - 24 december 2011 00:08

Jag åt antagligen för mycket, för jag orkade aldrig ta mig till den varma maten. Ingen jansson eller köttbullar och prinskorv inte, jag var proppmätt efter sillen osv.. Men fan, imorgon är det faktiskt jul på riktigt. Då är jag på't igen!

         

Av delfinafreja - 23 december 2011 23:20

Firade mini-jul idag. Tillsammans med familjen, mormor & morfar, kusin och "storebror". Väldigt trevligt och det blev en hel del fina presenter. Här kommer några foton.

       

Av delfinafreja - 22 december 2011 18:43

På grund en massa olika anledningar blir vår jul i år inte som den brukar. Den kommer spenderas hemma men dock får vi gäster imorgon i stället. Så hela dagen har gått åt till att förbereda god mat, bakat, fixat och donat! Julgranen är pyntad och satt på plats och golven är skinande! Mina älskade saffransbullar är också färdiga, blev så himla nöjd med resultatet. Jättesmaskiga och fina! Här får ni lite bilder.

       

Av delfinafreja - 21 december 2011 20:02

Har inte haft någon ork att blogga de senaste dagarna, sä här följer lite bilder från helgen samt veckan som gått i stället.

 

 

 

Trodde julen skulle bli vit när den där snön kom. Hoppas den ligger kvar!     

Julkänsla.

 

Vann en julklappstävling i vårat skolbibliotek, priset var dessa.(y)

Av delfinafreja - 19 december 2011 21:33

Fritt Vilt III på tv, norsk skräckis. Faktiskt rätt bra filmer, obehagliga - särskilt när det utspelar sig i Norge. Så pass nära hit liksom, men de är också väldigt bra gjorda. Fyfan vad man rycker till när det händer saker! Kan tänka mig att detta inte är det bästa att se innan jag ska gå och lägga mig även om jag redan sett den.. 

Nåja. Från det ena till det andra. Fick för bara någon timme sen veta att min äldre "bror" förlorat sin mamma idag. Det var inte något vidare roligt. Jag får så ont i magen när jag hör om dödsfall. Särskilt när det händer så nära inpå. Usch. 

Och såhär nära jul och allt. Det kan inte vara ett värre tillfälle att förlora någon så nära! Fy.

Alla mina tankar går till min storebror just nu, och alla andra som förlorat någon närastående. 

Kram.

Av delfinafreja - 18 december 2011 23:20

Och idag tändes det fjärde och sista ljuset i adventsstaken. Och det är mindre än en vecka kvar till jul. Herregud vad tiden går fort! Två skoldagar kvar till jullov dessutom, det välkomnas med stora öppna armar kan jag säga!

Sovmorgon imorgon, så kryper ner under täcket och drar på en film nu. Plugget får vänta till imorgon.

Godnatt.

Av delfinafreja - 16 december 2011 17:27

Outfit / facelook..

   

I'm out.


Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards