delfinafreja

Alla inlägg under december 2011

Av delfinafreja - 16 december 2011 14:58

Och så var det fredag igen. Med bara ett par dagar kvar till jullovet är jag rätt så nöjd. Mådde inge vidare imorse så för att inte riskera att gå och bli sjuk nu innan jul - stannade jag hemma och vilade istället. Det gjorde susen verkligen och nu är jag redo för kvällen! Drar mig in mot stan och fira en fin vän, kommer bli toppenmysigt! Därefter möter jag upp Filip inne i stan och tar nattbussen hem. Han har nämligen lovat mig en kopp varm choklad á la Filip samt mys enda tills jag somnar! 

Men innan jag drar mig hemifrån ska jag göra mig i ordning! Kommer bild på dressen for tonight senare också.

Puss.

Av delfinafreja - 15 december 2011 17:37

Dagen bestod av en lektion. 8 - 9.30 Helt okej dag. Hann ner på stan och köpte ett par byxor och har varit hemma sen elva. Tog en lång dusch. målade naglarna, fixade mig och bara njöt. Nu väntas lite käk. På menys står det chili con carne gjord av mig och lillebrorsan. Pluttar nog in någon fin bild på mina nya älsklingar lite senare.

Ta det lugnt.

Av delfinafreja - 15 december 2011 17:31

Så mycket som händer i hennes liv just nu. Egentligen inte bara just nu, utan hela tiden i flera års tid. Hon känner sig så förvirrad och osäker på allt. Betygen har börjat rasa dessutom. Åker hem från skolan för hon mår så dåligt. Försöker hitta ett svar, en enkel lösning på allt. Ingenting hjälper. Döver smärtan med sömn eller långa duschar.. Vissa dagar somnar hon innan middagen. Runt fyra ibland. Sover därefter hela natten - nästan. Oftast vaknar hon upp med panik några gånger mellan 3-5 på natten. Alltid samma panik och med gråten i halsen. Hon vet inte hur länge till hon fixar det. Hon har kämpat så länge nu - för länge..

Av delfinafreja - 14 december 2011 11:30

Mot vän sin

skall vän man vara,

mot honom och hans vän,

men sin väns ovän aldrig man välje att vän med vara.

Av delfinafreja - 13 december 2011 13:29

Här kommer lite mysiga bilder från Lucia. Inte den allra bästa kvalitén men det var inte den bästa belysningen där inne. Det skulle ju vara mysigt!

           

Av delfinafreja - 13 december 2011 08:15

God morgon! Tisdag och jag är redan i skolan.. Trots min sovmorgon till halv tio egentligen.. Men vad gör man inte för Lucia? Samlas 9.20 och jag ville faktiskt inte missa Lucia. Det är så mysigt! 

Passar på att göra lite tyska nu på morgonkvisten, så är jag förberedd och klar inför tyskan senare i eftermiddag. Bloggar senare, ska försöka ta lite fina bilder på Luciatåget. 
Puss. 

Av delfinafreja - 12 december 2011 16:52

Har bestämt mig vad jag vill ha för tatueringar. Så fort jag får pengar så blir det av! Vet dock inte vilken jag ska börja med. Hmm, har nog lite mer att klura på innan det är klart.

Hemma i alla fall. Efter en lektion i skolan. Historiaprov. Gick sämst som allt annat nu för tiden. Bara att göra om om en vecka. Imorgon blir det matteprov också. Skoj.. Och vänta, spanskaredovisning också - var det något mer? Hm, jo det var lucia också - vilket betyder att jag kanske inte får min sovmorgon.. 

Snart är det helg i alla fall - och då blir det 18 års firande för världens bästa Isabelle. Och nästa vecka är SISTA veckan innan jullovet. Älskade jullov! 

Jul, jul, strålande jul!


Av delfinafreja - 11 december 2011 22:49

"Mot vän sin

skall vän man vara,

gälda gåva med gåva:

skratt skall man

för skratt ge

men löna lömskhet med lögn."







Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards