delfinafreja

Alla inlägg under september 2011

Av delfinafreja - 29 september 2011 22:48

God kväll gott folk! Nu är jag trött. Ligger redan i sängen så kommer när som helst att somna. Känner mig jättehängig, har varit trött och eländig hela dagen faktiskt.. Nåja, imorgon är det nya tag. 

Avslutar med lite Bruno Mars, sleep tight folks!

Av delfinafreja - 29 september 2011 08:07

God morgon. Tio över åtta är klockan och jag kom precis till tyskan. Orkar inte det idag men vi har prov nästa vecka så vad har man för val.. 

Gårdagen spenderades med hjärtat mitt, det blev lite stros på stan innan vi begav oss hem för att käka och därefter bar det av mot Rocklunda och lite hockey!

Vik - Leksand stod för kvällens underhållning. Jämn match som fick avslutas med straffar. Ett poäng tog vi med oss efter 1-1 i ordinarie tid, dock fick Leksand med sig två poäng.. Men sånt får man ta. 

Nu ska jag plugga lite, höööörs då!

Av delfinafreja - 27 september 2011 21:43

Jag hade verkligen kunnat döda för en sovmorgon imorgon.. Helt seriöst. Men i stället börjar jag klockan åtta med svenska B och där jobbar vi med ingenting mindre än en jämförelse mellan Sapfo (världens första kvinnliga lyricskrivare från antikens Grekland) med en valfri nutida lyricskrivare. Själv har jag valt Melissa Horn. Det ska väl bli spännande. Eller? 

Finns nog rätt många punkter där man kan jämföra de bägge två i alla fall. Cooper-testet imorgon tänker jag inte ens nämna. Fast det gjorde jag väl precis så där sprack den planen. Jag försöker tänka bort det faktum att det är redan imorgon. Jag förstår inte att en sån här grej kan ge mig sån jävla klump i magen. Jag vet att jag liksom orkar, det är inga problem även om jag inte tränat fotboll på ett tag så håller man alltid igång på egen hand. Men jag blir alldeles panikslagen och känner mig stressad vis sådanna här test. Jag känner mig så otroligt pressad att prestera bra att jag i stället faller ihop. Jag känner ångest inför det och det kan väl inte vara särskilt bra? 

Nu ska jag i alla fall fin-justera min ekonomianalys som ska lämnas in imorgon. Europa ftw! 

Av delfinafreja - 27 september 2011 13:57

(Supertrött - och som ni ser på bilden, också jävligt sliten) 

Nu är det bara en halvtimme kvar till tyskan. Ska gå en aning tidigare från lektionen sen också, så kan det vara ibland. Inspirationen är på noll och motivationen till att lära sig någonting alls är på minus. Hmmm

Av delfinafreja - 27 september 2011 12:48

Hej hej. Sitter för tillfället nere i biblioteket, håltimme fram till halv tre. Då är det en och en halv timmes tyska och sen kan jag ÄNTLIGEN åka hem. Suck. Jag verkligen avskyr måndagar OCH tisdagar. Slutar klockan fyra bägge dagarna och måste därför ta kvart i fem bussen. Ingenting jag kan påstå tycka om..

Hur som helst, jag är halvfärdig med engelskan - vi skriver en slags redovisning på boken och om vad vi läst. Efter det var det matteprov och för första gången någonsin skrev jag på allt! Om det är rätt svar eller inte får jag väl vänta och se med men jag blir nöjd oavsett. 

Imorgon - cooper. Nej tack.


Av delfinafreja - 26 september 2011 18:41

Och jag vet inte vart jag är 

jag är med men aldrig riktigt där. 

Det är höstkallt på balkongen 
och jag längtar till nått annat än det här.

Av delfinafreja - 26 september 2011 08:14

Good morning folks. Är en aning tidig till skolan, vi börjar halv nio men lantis som jag är går det ingen senare buss, så det är bara att bita ihop och vänta 45 minuter. Dock är det bara en kvart kvar nu så..

Det är halvstudiedag idag eller vad man nu ska kalla det, för vid tolv slutar alla lektioner men vi ska i stället ta oss till högskolan och lyssna på föreläsningar. Nåja, bättre det är sitta på lektioner!

Nej nu ska jag läsa på lite grammatik innan lektionen börjar, man måste ju kunna glänsa lite, haha!

PUSS     

Av delfinafreja - 25 september 2011 19:09

God kväll. Äppelpajen blev gudomlig! Synd bara så glömde jag helt och hållet bort att fota resultatet, den gick åt som smör i solsken! 

Jag ligger nu i sängen med datorn i knät och surfar runt lite, kollar runt på lite kläder jag skulle döda för.. 

Nåja, jag är inte på humör för att plugga så jag drar i stället igång en film. Därefter blir det en lång natts sömn, för imorgon spenderas halva dagen på högskolan för att lyssna på diverse föreläsningar. 

Med det här inlägget säger jag god natt och ta hand om er.

 

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards