delfinafreja

Alla inlägg under juli 2011

Av delfinafreja - 12 juli 2011 21:04

Hej gott folk! Tisdag kväll och jag har precis kommit hem igen från Filip. Blev en mysig eftermiddag inne med honom eftersom vädret var som det var. Det slog spön i backen som man säger och åska har det också gjort idag. Men det var ganska så mycket mysigt ändå. Vi åt god mat och fick glass till efterrätt.


Nu tänkte jag snart sätta igång någon film att glo på tills jag somnar, någon som har några tips? Funderade på att se "The tourist", har ni sett den och i så fall, var den bra?  


Gick förresten igenom datorn och alla bilder jag har lyckats samla på mig. Tänkte visa några av bilderna som är tagna för ett år sedan. När jag fortfarande umgicks med tjejerna från högstadiet. Sen några månader tillbaka har jag inte pratat med dem över huvud taget. Tråkigt men ibland blir det så. Vissa människor passar inte ihop och vissa kan inte säga som det är. Därför var i alla fall jag tvungen att sluta umgås med dem.. 

Det jobbiga är bara att se tillbaka på allt kul vi faktiskt har haft och gjort. 

Men men, life goes on.


Bilderna är som sagt tagna för ett år sedan under det som då hette "RIX FM festivalen" men som i år bara hette City festivalen. Vi var ett gäng och skulle se Hoffmaestro. Det var himla kul och vi stod allra längst fram. Minns att jag hamnade i dragkamp med en tjock brud om en av bandets handdukar. Äckligt när man tänker efter, att jag nästan hamnade i slagsmål över en handduk med svett.. Haha. Så det kan gå. 


Nej det var nog allt för mig just nu. Ta hand om er! 


             

Av delfinafreja - 12 juli 2011 13:32

Hej och god förmiddag allesammans. Hur står det till med er idag? Med mig är det i alla fall toppenbra. Jag vaknade imorse, vid halv elva och himlen var blå och solen stekte! Skönt att gå ut och sätta sig med frukosten i knät och hinna sola lite innan man satte igång med trägårdsarbete.

Lillebrorsan och jag hade nämligen blivit tillsagda att stapla ved idag. Inte var det lite ved heller.. Nu har vi kommit halvvägs och jag är ganska så less på det, därför tar jag mig istället hem till Filip nu. Känner att jag behöver hans närhet just nu.

Får se om jag bloggar något ikväll men det antar jag!   

Ha det bra så länge. /delfinafreja


   

Av delfinafreja - 12 juli 2011 00:59

Killen är sjukt häftig..!

Av delfinafreja - 11 juli 2011 23:06

Tjenare! Hemma igen efter en helmysig dag tillsammans med Isabelle. Long time no see, så det var jättetrevligt.

Det blev lite strosande på stan, ingenting köpt men fick upp ögonen för mycket.. Ska nog ner igen i veckan, klippa mig samt köpa lite nytt förstås.   


Anyway, när vi gick runt på stan, blev vi plötsligt väldigt sugna på glass så vi gick och köpte varsin bägare med tre kulor. (Mums var det)! Och när vi satt oss på en bänk för att njuta utav glassen kommer två brudar från VLT och frågar om vi vill vara med i tidningen. Tönt som man är så säger man självklart... Så på fredag allesammans, då ser ni mig i VLT. Haha

När vi tröttnat på stan tog vi bussen hem till Isabelle, vi fikade lite med rabarberpaj och is latte, chillade lite. Och nu, ja då sitter jag tillsammans med lillebrorsan och ser lite "Scrubs". Snart blir det sängen  


Här kommer några bilder från dagen.


 

     

Fin dag med en fin vän.

Av delfinafreja - 11 juli 2011 22:45

Hej allesammans! Här har jag något för er gottegrisar där ute, här får ni ett eget recept jag kokat ihop för den perfekta kladdkakan. Snabb, smidig och enkel. Perfekt som fika när du får oväntat besök eller varför inte som godis framför söndagsfilmen? Här har ni!


Kladdkaka, 200°C  

2 ägg

3 dl socker

100 g smör eller margarin

2,5 dl mjöl

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

salt


Gör så här: 


1. Smöra/bröa formen

2. Blanda ägg och socker poröst.

3. Tillsätt smör.

4. Blanda ner mjöl och resterande ingredienser.

5. Häll ner smeten i den smorda formen och ställ den mitt i ugnen i ca 12 minuter.

Servera med en klick grädde eller glass. Eller ät den kladdig som den är!


Smaklig måltid och som vanligt kära läsare, släng iväg en kommentar om hur det gått och smakat om ni nu provar på!


 

Av delfinafreja - 11 juli 2011 13:31

Nu beger jag mig alldeles strax mot stan och Isabelle. Så här ser jag ut idag alltså. 


Detta plus mina älskade rosa converse som jag fick av min lillebror  

Av delfinafreja - 11 juli 2011 12:26

Så j*vla fin text och han sjunger den perfekt. Videon för er som inte har sett den, gör dig tårögd. Det är så otroligt tragiskt men starkt av honom..


"How every single promise I keep, Cuz what kind of guy would I be, If I was to leave when you need me most" 

Av delfinafreja - 11 juli 2011 12:06

God morgon på er! Hoppas ni alla har sovit gott inatt, det kan jag meddela att i alla fall jag har!  

Tog mig en otroligt skön och välbehövd sovmorgon och vaknade inte förns kvart i tolv. Ibland behöver man sova ut ordentligt! Särskilt när man har en pojkvän som inte kan ligga kvar i sängen längre än åtta... Haha.


Hur som haver, nu är det dags att röra lite på sig. Måste få i mig lite frukost och sedan göra mig i ordning, eftersom vid två går bussen mot stan och då ska jag träffa en vän. Vi ska strosa lite inne i city, kanske ta en fika vad vet jag och till sist blir det filmmys @ hennes place. Skön måndag!


Vad har ni själva för er en måndag som denna? Ni kanske jobbar? Eller njuter av sommarlovet kanske?   Det ska i alla fall jag göra nu den här veckan. För nästa vecka börjar allvaret. Måndag, tisdag och onsdag jobbar jag. Följt av hela v.30 och 31. Ser fram emot att tjäna cash förstås men mindre att jobba. Det är inte så lite att göra som jag trodde att jobba som receptionist..


Hoppas ni får en trevlig måndag nu allesammans. / delfinafreja



Här har ni en sommarbild på mig för lite drygt ett år sedan. Söta solglasögon...;) 

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards