delfinafreja

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av delfinafreja - 23 juli 2011 22:14

Hej hej. Dagen, ja den har varit mysig. Släkten var hit på fika och god mat. Det blev en massa ståhej, jättetrevligt. Tur med vädret hade vi också! Enligt väderrapporterna skulle det regna hela dagen, vi har haft strålande sol och en galen värme! Så otroligt skönt! 

Kunde dock ha varit bättre nyheter i media. Massmorden i Oslo kom verkligen som en chock igår! Idag var det inte lättare när det står om hur över 85 ungdomar blivit skjutna till döds i över en och en halv timme. Det är så fruktansvärt att något sådant här kan hända. Så nära inpå och så enkelt. Att en människa kan klä ut sig och få möjligheten att lura ungdomar till att tro att de är säkra. Det är så fruktansvärt. Det ska inte kunna hända! Hela dagen har jag läst i diverse tidningar om hur överlevande berättar om vad som hände. Det gör ont i hela kroppen, särskilt när de inte var allt för många år äldre än mig själv. Mina tankar går till nära och kära som just nu måste gå igenom ett helvete rent ut sagt och till hela Norge. Jag undrar verkligen vad som håller på att hända med världen. Ska vi aldrig kunna gå omkring och känna oss säkra..(?) 

Imorgon då, ja då ska jag bara ta det lugnt. Sista dagen innan två veckors jobb och jag ser faktiskt fram emot det! Ska bli skönt att komma igång med lite rutiner på dagarna och samtidigt tjäna lite pengar! När jag väl jobbat klart har jag ungefär två veckors härligt sommarlov kvar så då ska det njutas!

Lillebrorsan ville se äldre ut än sina 15 fyllda och med glasögonen på så såg han rätt vuxen ut måste jag säga..   

  

Puss!

Av delfinafreja - 23 juli 2011 12:03

Hello guys. 23 juli, lillebrorsan fyller som sagt 15 idag. Imorse väckte vi honom med sång och presenter, han fick bara en av mig då. Haha, han blev så generad när han öppnade presenten! Jag var in och hämtade ett paket kondomer på UM igår, tyckte att det var en passande present till en kille som fyller byxmyndig? Eller vad säger ni?    

Nu är det dags för mig att göra mig i ordning och fixa lite här hemma, snart får vi gäster! 

Take care!

Av delfinafreja - 23 juli 2011 01:29

01.29 är klockan. Jag sitter klarvaken framför tvn, de visar filmen "En djävulsk romans" på 4an. Helt okej film enligt mig. Jag är inte trött, vet inte vad fan jag ska göra. Haha..

Lillebrorsan fyller 15 idag så har redan grattat honom! Kanske ska slå in hans presenter nu när jag ändå är pigg och vaken? Vad tycker ni? 

Aja, ska stänga av tvn nu i alla fall, ute åskar och blixtar det så får unerhålla mig med att räkna blixtar. Haha vad kul man kan ha. 

Nöff nöff allesammans, god natt med er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards