delfinafreja

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av delfinafreja - 10 juli 2011 23:52

God kväll. 0.17 är klockan, jag borde egentligen sova men det verkar inte fungera så lika bra att jag skriver nått vettigt (eller ovettigt, det är upp till er) här.. Tänkte att jag kunde berätta lite om min helg kanske?  


Som sagt, min helg var det ja. Vad har jag gjort egentligen? Jo jag har sovit hos pojkvännen min hela helgen. Vi var i fredags på något inne i stan som kallas "Power Meet". Det är en tillställning, världens största bilträff med gammla amerikanska bilar. Så kallade "raggarbilar". Det är flera tusen bilar här då som cruisar genom stan.

Det är verkligen proppfullt överallt den helgen, svårt att ta sig fram i hela staden. Inte många som har tålamodet att ta bilen eller bussen till jobbet när Power Meet är här, utan rekordmånga cyklar eller går då i stället. Tänk om fler gjorde så dagligen, tänk vad det skulle gynna naturen.. Hmm.

Hur som helst. Vi var ner på stan då tillsammans med ett gäng polare. Det var mycket trevligt och vi åt och fikade tillsammans mellan varven. Jag hann till och med träffa på några gammla vänner från min föredetta stad därifrån jag flyttade för ett par år sen. Det var riktigt kul faktiskt. 


I lördags då, ja då myste jag för det mesta bara med pojkvännen, Filip, vi var och badade i det fina vädret tillsammans med hans föräldrar och hade en allmänt mysig dag tillsammans han och jag. Sådanna dagar är värda att dö för. 


Nej jag kanske skulle försöka blunda lite nu i alla fall? Ska trots allt in till stan imorgon och träffa en vän! Sov gott ni fina!


 

Här är en bild på mig och min mysis en sen sommarkväll. Tänk så kär man kan vara.

 

Av delfinafreja - 10 juli 2011 23:21

Vad passar inte bättre en varm sommardag än en riktigt god och fin rabarberpaj? Det är enligt mig ett måste under sommaren, blandningen mellan sött och surt. Åh, det vattnas i munnen bara av att skriva om det. 

Här kommer det första av många goda recept som ni bara måste prova!


Rabarberpaj

ca 6 port.


500 g rabarber 

150 g smör eller margarin

2 dl havregryn

2 dl strösocker 

2 dl vetemjöl

1/2 tsk bakpulver

1/2 dl vispgrädde


Servera med vaniljsås, till exempel 2 1/2 dl, Kelda.


Gör så här: 

1. Skölj och skär rabarbern i bitar. Lägg den i en smord pajform. (Eventuellt kan du för att få ett sötare resultat använda dig av mandelmassa, riv den då och häll över rabarbern.)

2. Smält smöret i en kastrull och rör ner havregryn, mjöl, socker, bakpulver och grädde. Bred blandningen över rabarbern.

3. Grädda pajen mitt i ugnen i ca 25 minuter. Servera med vispad vaniljsås.


Smaklig måltid! Lämna som sagt GÄRNA en kommentar hur det har gått och smakat! Här får ni också en bild på hur min paj blev!


 

Av delfinafreja - 10 juli 2011 23:10

Hej. Nu är det dags igen på allvar, jag börjar blogga! Det ska bli riktigt kul nu när jag äntligen fått tillbaka skrivsuget igen. Känns som jag kan ha mycket att komma med nu också! Hoppas ni kommer gilla detta! 

Jag ska försöka uppdatera varje dag, med text och bilder så gott det går! Och har ni läst min presentation så lär ni redan ha en liten hum om vad denna blogg kommer handla om. Mitt liv, tankar och funderingar kring det mesta. Här kan ni alltså läsa lite smått och gott. 

Kan lägga till en sak nu när jag ändå är igång, nämligen att jag är galen i att baka och laga mat! Kommer troligtvis bli en kategori här i bloggen där jag kommer uppdatera med mina egna samt diverse favoritrecept. Ta gärna chansen att testa de, jag vill så gärna veta vad ni tycker! 


Ha det bra så länge allesammans. / delfinafreja





 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards