delfinafreja

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av delfinafreja - 25 juli 2011 22:28

Hej där. Jobbat idag, lugn dag och det var väl tur det. Datorn krånglade sig idag igen.. Hoppas den rycker upp sig till imorgon. En dag avklarad, nio dagar kvar! Allways look on the bright side, eller vad är det man brukar säga? 

Efter jobbet åkte jag förbi mitt hjärta, han kom hem från Sälen idag så passade på att mysa lite med honom innan jag åkte hem igen. 


Förresten, tänkte bara skriva lite snabbt om att jag har börjat läsa en bok. Hade tråkigt en dag och insåg att jag hade massvis av böcker som jag aldrig läst klart. Den jag läser nu hade jag nog läst tre sidor ur tidigare. Nu när jag jobbar och dagarna blir rätt långa och tråkiga är det ett jättebra sätt att fördriva tiden på! Väldigt avslappnande också!

Tillbaka till boken, namnet på boken är "Freja, sagan om Valhalla" och den utspelar sig under vår egen forntid. Författarinnan, Johanne Hildebrandt berättar i boken om hur det kunde ha varit på den tiden och var ifrån vi kan ha fått våra forna gudar och gudinnor så som Freja, Tor, Frej, Oden och massa fler. 

Det är en väldigt spännande bok och hittills har jag kunnat läsa om det mesta, intresserad av forntiden som jag är så tycker jag självklart att det är extra kul att läsa. Men den innehåller så mycket mer, kärlek, spänning, historia, skräck, sorg, ja verkligen det mesta! Jag är helt såld på boken och har svårt att lägga den ifrån mig. Förväntar mig att efter mina två veckors arbete ska den vara utläst! Hihi. 

Nej nu ska jag läsa några sidor innan jag somnar, med det säger jag god natt och kolla in imorgon igen! Puss!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards