delfinafreja

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av delfinafreja - 13 juli 2011 23:15

Tjenare alla vakna och glada. Såg ni Sverige - Japan? Jag gjorde det, hemma hos Filip. Jag tänker inte vara som han eller alla andra och skriva hur värdelösa svenskorna var, eller att de slösat bort sina liv på fotboll i onödan. Tvärtom, jag tycker ändå att tjejerna gjorde bra ifrån sig. I vissa stunder. Optimist som jag är..

Självklart kunde de ha spelat bättre och inte slagit iväg bollen till japanerna så mycket som de gjorde men att ha tagit sig såhär pass långt är fan inte illa! Vi är uppe och slåss med topplagen och det är vad jag tycker vi borde ta med oss.

Tråkigt att missa finalen sådär men nu har vi matchen om brons att slåss om! Kom igen tjejer!  


För att skriva om något annat än bara fotbollen så ja, idag har jag i alla fall inte sovit bort dagen som jag gjorde igår. Utan jag vaknade vid tio, solade lite som jag nämnde i tidigare inlägg och sen begav jag mig mot pojkvännen.

Måste faktiskt passa på att träffa honom nu innan jag börjar jobba och han åker iväg till sin stuga i Sälen. Så himla trist att jag jobbar när han har semester. Tyvärr är det väl sånt man får ta med sommarjobb, man kan inte välja då utan ta det som finns. 

Och jag är mycket glad att jag har ett sommarjobb, då det finns så många som inte lyckats fått något. Hur är det med er själva? Har ni fått något sommarjobb i år? Tell me! 


Det här var nog allt för mig den här gången, men kika in imorgon bitti och fortsätt att följa min blogg! 

Bitchblicken* haha..   

Av delfinafreja - 13 juli 2011 12:11

Hej hej. Det är onsdag idag och jag har ingenting alls planerat. Så alldeles strax ska jag gå ut och sola lite, njuta av solen medans det går. I helgen skulle det bli regn har jag läst.. Nu när jag tänker efter så har jag nog en sak planerad, jag ska åka till Filip en sväng eftersom han tydligen slutade tidigt idag också. 

Jaja, det var allt för mig just nu. Ha det!  

Av delfinafreja - 13 juli 2011 11:30

Dagens efterrätt. Supergod kan jag säga er!


Gräddfils pannacotta med passionsfrukt


Ingredienser: 

2 gelatinblad

2 dl Arla vispgrädde

3/4 dl strösocker 

3 dl Arla gräddfil

1/2 msk vaniljsocker 

3 passionsfrukter 


1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 5 min. 

2. Koka upp grädde och socker i en kastrull och drag kastrullen åt sidan. 

3. Lyft upp gelatinet och lägg ner det i gräddblandningen. 

4. Rör tills gelatinet har smällt.

5. Rör ner gräddfil och vaniljsocker. 

6. Häll upp smeten i 6 portionsformar eller små glas. 

7. Låt stelna i ca 3 h. 

8. Dela passionsfrukterna och gröp ur kärnorna. 

9. Toppa med passionsfrukten vid servering.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards