delfinafreja

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av delfinafreja - 22 juli 2011 19:26

Tjena. Dagen har varit rätt seg, imorse vaknade jag hos Filip, det åskade som bara den och regnet verkligen öste ner! Var inte lätt att somna om till det ljudet.. Haha. När jag kom hem gjorde jag mit i ordning och sedan gav sig familjen ut mot stan. Släppte av lillebrorsan på golfbanan och sen begav vi oss för att köpa lite presenter och kolla lite annat skoj. Själv fick jag med mig ett par jättesköna mjukisbyxor och en rosa vattenflaska hem. 

Nu ska vi snart gå över till grannarna och grilla, nu när vi äntligen fått lite sol och värme igen! Till kvällen passar den allt på att titta fram.. Haha 

Det blir alltså en lung hemmakväll, det behövs det också ibland! 

Ta det lugnt allihop! Puss


   


Av delfinafreja - 22 juli 2011 09:51

God eftermiddag gott folk. Spenderade gårdagen på stan, hittade efter lite shopping åt mig själv även presenter till lillebrorsan. För hoppningsvis blir han glad!

Själv fick jag med mig lite smått och gott, lägger in bilder här nedan.

Efter stan begav jag mig mot älsklingen, idag åker han till Sälen så jag ville träffa honom innan han åkte. Lika bra att han åker kanske, jag jobbar ändå hela nästa vecka.. Jippi.

Här kommer bilder på det jag köpte igår, ni får ta hänsyn till den dåliga kvaliten på bilderna, ny kamera ska införskaffas när lönen kommer in. Så mobilbilder får duga for now. Haha.. 


       

Bild nummer ett, kofta från Cubus 75kr 

Bild nummer två, väska från Monki 60kr

Bild nummer tre, tunn jacka/kavaj från Monki 60kr

        

Bild nummer ett, strumpor från H&M 30kr

Bild nummer två, tofs från Gina tricot 5kr

Bild nummer tre, tublinne från Gina tricot 49kr


Av delfinafreja - 22 juli 2011 09:24

Nu till något mindre kul, precis som ni läser i rubriken så har jag blivit lurad. Inte av vem eller vad som helst utan utav Tele2. I mars när jag fyllde 17 fick jag en Iphone 4 i födelsedagspresent. Lycklig som tusan förstås! Tills mamma berättade att de köpt abonemang hos Tele2. Eftersom Filip har Telia nu för tiden så hade jag sagt till min mamma att OM jag får en ny telefon med abonemang, då vill jag också ha telia. Eftersom hans abonemang ringer och smsar gratis till alla. Men nu fick jag Tele2 i alla fall och det var bara att gilla läget. Första månaden blev räkningen på över 1800kr och både jag och mamma blev chockade, vi fick ingen specifikation på var pengarna tagit vägen heller. Men det var bara att betala. Nästa månad hände samma sak, samma pris i princip. Månaden därpå var inget bättre. Då fick vi däremot en specifikation på att jag tydligen smsat 40 sms inom loppet av SAMMA JÄVLA TIMME, MINUT OCH SEKUND. Det är inte möjligt! Jag trodde det berodde på att jag smsade med Filip som har Telia, att det var dit pengarna försvann. Så månaden därpå, alltså nu, juli månad, då använder jag mig istället utav en app som heter Viber, en gratistjänst mellan alla Iphone telefoner som låter oss ringa och smsa gratis. Filip och jag bestämmer oss att använda oss utav den för att se om räkningen blir billigare. Så ringer jag för att kolla mitt saldo och får höra att jag ringt och smsat för 85kr! Jag fick en chock av glädje och visade mamma. Som blev super glad att hon skulle slippa betal två tusenlappar igen! När räkningen kommer samma dag får vi med en ännu större chock läsa att vi ska betala 1890kr!!!! Jag blir helt paff, telefonen har sagt 85 jävla kronor, då ska inte räkningen säga 2000 kronor!! Mamma ringer då upp Tele2, frågar vad fan som står på? De har inget svar, de säger att jag smsat 3000 sms den här månaden, vilket är jävligt konstigt då jag inte smsar med någon annan än Filip som inte har Comviq, alla andra jag smsar med har Tele2 så det ska vara gratis! De har inget svar på det heller. Att jag i förra räkningen hade smsat 40 sms under loppet av samma minut kunde de heller inte svara på. Vi frågade då om det var rimligt av Tele2 att sälja ett abonemang till en 17årig tjej och förvänta sig att hon inte ska kunna göra någonting alls med telefonen UTAN att behöva betala tusenlappar varje månad. Är det rimligt att betala 8700kr inom loppet av fyra månader för en 17årig tjej? Någon som inte har något arbete utan fortfarande går i skolan och pluggar! Tele2 har lurat oss och vi tänker inte ge dem ett öre till! Det här var sista gången jag använder Tele2 och jag råder alla er andra som läser detta och själva har Tele2 Comviq av något slag, att fundera på om det är värt risken!

Jag är klar med Tele2!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards