delfinafreja

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av delfinafreja - 16 juli 2011 23:50

Ingefärsmarinerade jordgubbar med lemon curd och cookies 

8 portioner, ca 30 minuter.


2 l jordgubbar

1/2 dl hackad syltad ingefära

1/2 dl strimlade myntablad

1 1/2 dl sött vitt dessertvin

3 dl vispgrädde

1 burk lemon curd

16 Maryland Cookies


1. Dela jordgubbarna i mindre bitar och blanda de med ingefära, mynta och vinet. Låt det stå och dra i minst en halvtimme.

2. Vispa grädden. Varva jorgubbar, grädde, lemon curd och brutna kakor i glas. Dekorera därefter med lite extra mynta. 


Det här är ett recept jag tog från VLT för några veckor sedan. Det lät så himla gott att jag var tvungen att spara receptet! Njut av en snabb och enkel efterrätt nu hörrni! 

 

Av delfinafreja - 16 juli 2011 23:26

Hej igen. Världens skummaste sak hände mig i torsdags. Jag smsar till en gammal vän, någon jag känt sen barnsben. En kompis som fyllde 20 och jag tänkte att jag slänger iväg ett sms och grattar honom! Det känns lite mer personligt än att skriva som 400 andra på facebook. Skickar iväg en simpel text som lyder något i stil med, "Grattis vännen på 20 årsdagen. Hoppas du får en fortsatt bra dag. Ta hand om dig". Inga konstigheter med det eller hur? Sedan lägger jag ifrån mig telefonen i några sekunder, la fram lite kläder och skulle precis byta om när det ringer. Jag ser att numret inte är något jag har inlagt men tänkte att det kan ju vara vem som helst och jag svarar. I andra sidan luren är det tyst i flera sekunder och jag blir smått irriterad och frågar argt för 7.de gången "Vem är du"? Gissa om det är någon idiot till brud, desperat jävel som skriker att jag ska ge fan i hennes pojkvän och undrar varför i helvete jag smsar honom på sin födelsedag? Jag skrattar och frågar om det var förbjudet att gratulera en gammal vän och hon blir ännu aggresivare och skriker att jag fan inte känner hennes kille och direkt skulle radera hans nummer. Jag hinner inte ens öppna munnen innan hon skriker något aggresivt eller nedlåtande mot mig, så i stället för att försöka så skrattar jag åt henne och lägger därefter på.

Att det finns så pass osäkra tjejer.. Det är tragiskt hur killar påverkar oss egentligen. Varför tror man att en tjej som jag, som har en pojkvän sen över två och ett halvt år tillbaka, skulle få för sig att ragga upp en annan (upptagen) kille. Genom att skriva grattis på födelsedagen dessutom? Det var en ny replik, den känns inte särskilt användbar, eller vad säger ni?   Haha. 

Det samtalet gjorde iaf resten av min dag och enda fram till nu mina vänner.. Ett skratt förlänger livet säger de ju. 

Det var allt, puss

Av delfinafreja - 16 juli 2011 22:05

Ready to take a step forward,
but you just keep pushing me back.

And every time I start to breathe,
memories takes my breath away.


 

Av delfinafreja - 16 juli 2011 21:21

God kväll hörrni! Jag har precis kommit hem från kärleken min. Vi har haft en helgosig dag med filmtittande och massa mys. Hans superrara mamma var upp imorse och bakade vaniljbullar så ja, Filip och jag har moffat i oss bullar hela dagen. Herre gud så goda! Och till lunch fick vi pizza som blev över från igår kväll då vi nämligen gjorde hembakad pizza. Det var ganska så väldigt supergott kan jag säga er!  

Nu sitter jag hemma i soffan med min lillebror och ser på Kommisarie Späck. Haha det är så galet kul, helt otroligt att jag inte har sett den förrns nu! Jag antar att jag är den sista människan på jorden som inte sett den, men bättre sent än aldrig I guess.  


Haha, klicka på länken här så får ni se skönaste klippet från Kommisarie Späck. Jag skrattar bara av att tänka på det!

Puss så länge alla glada. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards