delfinafreja

Alla inlägg under juli 2011

Av delfinafreja - 22 juli 2011 09:24

Nu till något mindre kul, precis som ni läser i rubriken så har jag blivit lurad. Inte av vem eller vad som helst utan utav Tele2. I mars när jag fyllde 17 fick jag en Iphone 4 i födelsedagspresent. Lycklig som tusan förstås! Tills mamma berättade att de köpt abonemang hos Tele2. Eftersom Filip har Telia nu för tiden så hade jag sagt till min mamma att OM jag får en ny telefon med abonemang, då vill jag också ha telia. Eftersom hans abonemang ringer och smsar gratis till alla. Men nu fick jag Tele2 i alla fall och det var bara att gilla läget. Första månaden blev räkningen på över 1800kr och både jag och mamma blev chockade, vi fick ingen specifikation på var pengarna tagit vägen heller. Men det var bara att betala. Nästa månad hände samma sak, samma pris i princip. Månaden därpå var inget bättre. Då fick vi däremot en specifikation på att jag tydligen smsat 40 sms inom loppet av SAMMA JÄVLA TIMME, MINUT OCH SEKUND. Det är inte möjligt! Jag trodde det berodde på att jag smsade med Filip som har Telia, att det var dit pengarna försvann. Så månaden därpå, alltså nu, juli månad, då använder jag mig istället utav en app som heter Viber, en gratistjänst mellan alla Iphone telefoner som låter oss ringa och smsa gratis. Filip och jag bestämmer oss att använda oss utav den för att se om räkningen blir billigare. Så ringer jag för att kolla mitt saldo och får höra att jag ringt och smsat för 85kr! Jag fick en chock av glädje och visade mamma. Som blev super glad att hon skulle slippa betal två tusenlappar igen! När räkningen kommer samma dag får vi med en ännu större chock läsa att vi ska betala 1890kr!!!! Jag blir helt paff, telefonen har sagt 85 jävla kronor, då ska inte räkningen säga 2000 kronor!! Mamma ringer då upp Tele2, frågar vad fan som står på? De har inget svar, de säger att jag smsat 3000 sms den här månaden, vilket är jävligt konstigt då jag inte smsar med någon annan än Filip som inte har Comviq, alla andra jag smsar med har Tele2 så det ska vara gratis! De har inget svar på det heller. Att jag i förra räkningen hade smsat 40 sms under loppet av samma minut kunde de heller inte svara på. Vi frågade då om det var rimligt av Tele2 att sälja ett abonemang till en 17årig tjej och förvänta sig att hon inte ska kunna göra någonting alls med telefonen UTAN att behöva betala tusenlappar varje månad. Är det rimligt att betala 8700kr inom loppet av fyra månader för en 17årig tjej? Någon som inte har något arbete utan fortfarande går i skolan och pluggar! Tele2 har lurat oss och vi tänker inte ge dem ett öre till! Det här var sista gången jag använder Tele2 och jag råder alla er andra som läser detta och själva har Tele2 Comviq av något slag, att fundera på om det är värt risken!

Jag är klar med Tele2!

Av delfinafreja - 21 juli 2011 11:03

God morgon allesammans! Idag är jag som jag nämnt tidigare ledig. Sov hos älsklingen men inte fick man någon sovmorgon för det inte. Han skulle tydligen upp tidigt och spela hockey. Det blir samma sak imorgon, åker över dit ikväll igen för att få vara med honom så länge och mycket jag kan innan han åker till Sälen för jag vet inte hur länge och sen börjar jag som sagt jobba nästa vecka. Alltså vet jag inte hur länge det dröjer innan vi träffas igen.. 

Har varit hemma sen åtta ungefär, tänkte försöka sova lite till men det gick inge vidare. I stället har jag kollat lite på tv och datorn. Funderar på att dra en sväng till stan och kika lite på någon present till lillebrorsan. Vet fortfarande inte vad jag ska köpa men jag har en liten ide på något jag kan ge men det är bara något litet. Det är helskumt, jag brukar alltid ha stenkoll i månader före vad jag ska ge. Nu har jag inte.. 

Jaja, ha en bra torsdag hörrni. Puss!

Av delfinafreja - 20 juli 2011 18:52

Drar iväg över kvällen/ natten till min underbara pojkvän. Jobbat klart för veckan och behöver tagga ner i hans famn! Ciao guapos!

 

Av delfinafreja - 20 juli 2011 10:39

Tjenare! Står på jobbet och har absolut ingenting att göra fram till lunch. Rätt skönt förstås men det är segt.. Telefonen ringer kanske en gång var tionde minut, så inte ens det kan jag underhålla mig med.. Sista dagen för veckan så imorrn går jag på helg. Riktigt skönt! Lillebrorsan fyller i helgen också så måste ner på stan och kika på någon födelsedagspresent, vad ger man egentligen till en 15 årig kille? Någon som har några tips och idéer? Kommentera gärna! Nu ska jag fortsätta med jobbet, dags att öppna posten! Ciaooo!

Av delfinafreja - 19 juli 2011 22:49

Det är över en månad sen nu. Sen jag fick något mail av dig, sen jag skrev något själv också för den delen. Jag tänker på dig ofta. Undrar vad du gör, hur du har det, vad du tänker och om du ibland tänker på mig. Som jag på dig. Jag var fem år när jag sist såg dig. Det är tolv år sedan nu. Tolv jävla år!  Det är helt galet när man tänker på det, hur fort tiden har gått. Jag undrar vad du minns av mig, jag undrar vad du skulle tro om mig om du såg mig nu, idag. Skulle du ångra att du tog kontakt med mig igen? Skulle du skämmas över mig? 
Så många frågor kretsar i mitt huvud. Jag har svårt att tänka klart alla gånger, allting vill komma upp till ytan samtidigt. Jag känner att jag spricker snart.
Så många gånger har jag skrivit in ditt nummer på telefonen för att sedan snabbar än blixten radera det igen. Så många gånger har jag velat åka för att träffa dig men åter igen, snabbare än blixten förtränkt den tanken. 

Jag är rädd, rädd för att du inte ska vilja ha mig som den jag är idag. Rädd att jag ska ha gjort dig besviken under åren. Jag vill veta vem du är, men inom mig växer sig rädslan starkare för varje dag. Att träffa dig skulle innebära ett slut på alla frågor. Allt skulle komma upp till ytan och jag skulle stå blottad och tomhänt.

Jag är rädd.

Av delfinafreja - 19 juli 2011 22:14

And now I'm back in business. Har haft en rätt lugn och skön dag på jobbet idag, det har gått fort. 8-16 idag igen, i vanliga fall går timmarna innan lunch jättefort medan timmarna efter bara går långsammare och långsammare för varje minut som passerar. Men idag gick hela dagen snabbt. Helt fantastiskt! Kanske berodde lite på att idag kände jag mig rätt så säker på vad jag gjorde hela tiden, det var förstås lugnare idag än det varit tidigare men i alla fall. 

Vad tror ni händer när jag tar mina grejer och ska bege mig hemmåt? Vad om inte SPÖREGN! Regnet stod som spön i backen och jag hade på mig en tygjacka, klänning och INGET PARAPLY med mig. Lyckat.. 

Fick vänta i 45 minuter innan regnet avtog och jag kunde ge mig ut och hem. Det är precis vad varje människa hoppas på när de slutat för dagen. Att behöva stanna ytterligare 45 minuter. Jippi!

   Väl hemma igen så bytte jag bara om lite snabbt, efter det begav jag mig till min älskling. Vi hade en jättemysig kväll, vi låg framför tvn en stund och gosade och sen stängde vi av den för att bara se på varandra, vi pratade och myste i en hel timme. Vi pratade om när vi träffades och var. Vi pratade om diverse minnen vi kom på, det var så mysigt att höra honom berätta om hur sur han blev att han inte fick någon puss första gången vi träffades ensamma! Haha mitt hjärta alltså, han är för underbar. Helt otroligt att vi snart har varit tillsammans i 3 år. Helt galet.

 

Av delfinafreja - 18 juli 2011 23:02

Och hon chockar! Ja då, ni ser rätt. En SVENSK rubrik, vad är det som händer? Jag var ju in på ett spår ett tag att bara använda engelskan. Hmm, undrar vad som kan ha orsakat detta..   What ever, nu är det dags för mig att sova. Ska som sagt upp tidigt imorgon bitti as well.. Jobbet kallar som ni vet. 

Tänkte bara skriva av mig lite, kändes som jag bara behövde fokusera på något annat än skola och jobb ett tag.

Alla har det svårt någon gång i livet. Det vet vem som helst. Men ingen, absolut ingen vet vad just DU går igenom. Ingen annan än du kan veta vad du tänker och känner. Der är helt och hållet upp till dig. Därför är det så otroligt viktigt att berätta. För din mamma, pappa, din bästavän, pojkvän eller någon släkting. Kanske till och med en proffessionell.  Jag vet inte vem du trivs att prata med bäst, det viktiga är bara ATT du gör det. Jag vet hur svårt det är att gå och bära på tunga saker inom sig, helt ensam. Jag lyder inte ens mina egna råd alla gånger. Finns mycket inom mig som svider. Vissa dagar mer än andra. Jag försöker hålla huvudet högt. Se allt från andra perspektiv. Allt för att glömma, lägga allting bakom mig, bara allmänt må bra. Varje dag tänker jag, "efter regn kommer solsken". 

Sov gott mina vänner.

Av delfinafreja - 18 juli 2011 17:16

Some people just got it..  

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards