delfinafreja

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av delfinafreja - 4 oktober 2011 21:10

Saknar någon motivation till NÅGOT.. Inte skolan, inte fotbollen, inte ens att laga mat eller baka. Känner mig totalt omotiverad till allt. Innebandy har jag varit jättesugen på att börja med igen - men då ska man hitta ett lag som vill ta in en målvakt som inte spelat på två år.

DOCK så vet jag att om jag bara kom igång, skulle det inte dröja länge förns jag blev "bra" igen. Jag har det i blodet, jag är innebandymålvakt. 

Det är i alla fall min högsta önskning just nu, kliva ut på planen med hjälmen i hand. Ställa sig vid målet, dra fingrarna genom håret och sätta upp det i en slarvig toffs, se hur sitt lag stället upp i en måne runt mig. Att sakta dra på sig hjälmen, knäcka fingrarna och ställa upp vid ena stolpen. 

Pom, pom, pom! Skotten viner i luften och man rör sig som en vind mellan stolparna. Jag saknar känslan av ett stenhårt skott i handflatan, den svidande, nästan stickande känslan man får första varvet men som sen försvinner och övergår till något skönt. 

Jag vill spela innebandy igen, jag vill.


Med detta säger jag godnatt.

Av delfinafreja - 4 oktober 2011 20:45

 

Trött. Somnar nog när som helst, kan vara skönt med en lång natts sömn för en gång skull - jag som brukar somna så himla sent annars. 

Stukad fot, halsont och allmänt trött - ja det var jag det i dagens skoldm. Det gick som det gick och nu i efterhand mår jag som jag mår..

Kvällen bestod av födelsedagsfirande av storebrorsans tjej - rättare sagt fästmö. Förlovade och grejer den här veckan, inte illa brorsan!

Nu ligger jag redan i sängen och som jag nämnde tidigare så är jag en aning trött, så kommer nog inom en snar framtid somna, haha!

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards