delfinafreja

Alla inlägg under november 2011

Av delfinafreja - 19 november 2011 12:08

     

- Nya skorna

         

Av delfinafreja - 19 november 2011 11:31

.. så har jag inte mått så vidare bra de senaste veckorna. Skolan har gått trögt. Livet i allmänhet har gått rakt ner. Nu är det äntligen helg och jag försöker tänka frammåt. Att nu är det inte långt kvar till jullovet och när det är över är det inte allt för lång tid kvar till sommarlovet. Jag försöker se frammåt, försöker och vill må bra. Men det är inte enkelt. Inte nu, inte någonsin. 

Av delfinafreja - 14 november 2011 08:13

Återigen är det måndag. Återigen sitter man här i skolan - väntar på att lektionen ska börja. Undrar hur det kommer sig att jag lyckas ha sådann otur? I stort sett hela klassen har sovmorgon men jag och ett par andra, vi ska genomlida att kliva upp tidigt på måndagmornarna för att efter en timmes lektion har tre timmars håltimme. Ibland undrar jag hur schemaläggaren tänker.. 

Och det här är långt ifrån första gången det är såhär - utan det är samma visa varje måndag! Samma visa flera dagar i veckan. Suck. 

Av delfinafreja - 11 november 2011 19:35

Fredag kväll! Och jag ägnat hela eftermiddagen åt ingenting, hur skönt som helst! Skolan har varit seg idag - engelskaprovet gick åt pipsvängen. Men vad ska man göra. Läraren var sen och med tio minuter kvar av lektionen, då kommer läraren på att hon glömt att påminna oss om tiden och det visar sig också att hela klassen är kvar på första uppgiften, på första pappret - av sju!! Stressade för att hinna klart - vilket inte kan resultera i något vidare bra betyg. Fan. 

Hade en mysig lunch i alla fall, med sköna brudar på spicy - följt av strosande på stan efter skolan med en fin pojkvän. Better up, han bjöd mig på en fika. Underbara älskling. 

Om en kvart är det dags för Idol-mys med familjen. Kvällen kommer vara sååå lugn och skön. Sånt behövs det också ibland. Eller vad säger ni? 


 

Av delfinafreja - 9 november 2011 18:01

Lägntar jättemycket till mars och våran Tyskland-resa! Vi kommer vara borta i en vecka och det råkar faktiskt vara veckan innan jag fyller år. Så jag hinner lagom tillbaka till alla gratulationer på min 18årsdag! För att längta till något lite närmre kan jag även meddela er att jag längtar till jul en hel del också. Men vem gör inte det? Mysiga kvällar med julpynt och julgran, glögg och pepparkakor, julklappsshopping och en hel del annat mysigt. Vem längtar inte efter allt det? Och självaste julafton - tillsammans med familjen och släkt, god mat och traditioner? Åh, jag längtar så jag spricker!

Nåja, nog med längtan. Jag sitter för tillfället och gör ingenting. Väntar på lite käk som ska följas upp med mer plugg inför engelskaprovet på fredag. Är dock inte särskilt orolig. Känner mig väldigt säker med min engelska, något jag önskar att jag kunde säga om spanskan.. Om två veckor har vi grammatiksprovet, imperfekt - preteritum - konjunktiv - indikativ - osv osv.. Och jag känner mig för första gången på vääääldigt länge helt tom. Jag kan inte säga vad som är vad, hur man använder det, hur man skriver eller säger det, jag kan det inte. I steg 3 hade jag inga problem imperfekt och preteritum men nu när det är dags för repetition och lite till - då har jag ingen koll!

Jag måste leta reda på min lärare och få en rejäl förklaring, en gång för alla. Jag får huvudvärk av det här. Blä..

Nu är det matdags. Ta hand om er!

Passar på att lägga upp ännu en "noll-liv-bild". 

Av delfinafreja - 9 november 2011 17:54

Har man tråkigt och har man tröttnat på att plugga, så har man. Då är det här ett av tusen sätt att fördriva tiden - leka att man kan göra collage på nätet!

Av delfinafreja - 9 november 2011 15:02

 

Trött tjej ligger framför tv.n och pluggar lite grann. Deppar lite grann. Funderar över hur jävla orättvist det här så kallade livet är. Men med min stora marabou chokladkaka känns allting plötsligt lite lättare. Och jag sätter nu igång att plugga för fulla puckar. 

Av delfinafreja - 9 november 2011 07:33

Såhär på morgonkvisten, när jag äntligen får skjuss till skolan - ser jag till att njuta och bara ta det lugnt. En kopp te, mjölk med kalaspuffar och i lugn och ro hinna läsa tidningen. Älskade morgon. 

Eller? Visserligen är det sant, det jag nyss nämnde men jag skulle dock hellre krypa ner under mitt varma täcke igen. Vaknade precis innan larmet gick och trodde först att klockan var mitt i natten, "tur det" - tänkte jag, eftersom jag inte sovit ett piss inatt. 

Men icke sa nicke. Jag hinner knappt stänga ögonen innan larmet går och jag tvingas upp på benen. Hatade morgon.

Alldeles strax ska jag bege mig mot skolan. Svenska på morgonen - vilket är anledningen till min dåliga nattssömn. Jag har nämligen ägnat hela natten till att läsa ett tiotal papper om Homerus och Aristofanes. Det var ingen direkt höjdare. Men men, det är min enda lektion idag och jag slutar halv elva. Det blir lite stros på stan och käka ute någonstanns. Avslutar där mina vänner.

Ha en bra dag!


Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards