delfinafreja

Alla inlägg under november 2011

Av delfinafreja - 25 november 2011 10:06

Konsekvenserna för vad du gjort är större än du någonsin kan tänka dig.

Av delfinafreja - 23 november 2011 06:53

Den här känslan man får när man vaknar och inser att man fortfarande sitter fast i den här jävla mardrömmen! Ska den aldrig ta slut?

Dagen ser ut precis som alla andra. Skola, hem, sova, äta, plugga, sova osv.. Skoltrött till tusen, sanningen är den att jag är nog trött på allt just nu. 

 

Av delfinafreja - 22 november 2011 23:25

Är det verkligen det? Ingen bryr sig längre. Man sårar varandra, gång på gång. Trampar ner de som redan ligger ner. Man är helt ensam i världen. I den här hemska mardrömmen.

Av delfinafreja - 22 november 2011 21:53

Matteprovet imorgon får gå som det går. Jag orkar inte försöka mer. Det är inte jag som misslyckas imorgon, det är min lärare. Jag är nämligen inte dum i huvudet, så misslyckas jag beror det på att hon har misslyckats med att lära ut. Yes.

Nu tar jag och slår igen matteboken, kryper ner i min säng bland alla mina kuddar och somnar till ljudet av Champions League på tv.n utanför. Orkar inte hålla ögonen öppna längre.


Inatt har jag hoppats på ska bli min sista natt här. Att jag vaknar upp till mitt riktiga liv, det där lyckliga livet. För jag vet ju att detta bara är en riktigt ond mardröm. Jag vet det. Jag känner det. 
Och imorgon bitti vill jag vakna upp till verkligheten, snälla..?

Godnatt  . 

Av delfinafreja - 22 november 2011 18:14

God kväll! Sitter för tillfället framför tv.n, väntar på käk samtidigt som jag ser klart lite Grey's anatomy. Love! Har precis kommit in från en dryg timmes övningskörning, känns skönt att kommit igång med det tillslut. Borde egentligen plugga matte, inför provet imorgon. Men jag har ju hela kvällen på mig, lite slapp måste man väl få ha? Eller? Matte B är inte direkt någon barnleken för den delen.. Nåja, nu ska jag hjälpa mamma att duka lite snabbt - sen återgår jag nog till lite tv-tittande. Ja, så  får det bli. Plugget kommer senare. 

Hmmm.. 

Puss.

Av delfinafreja - 21 november 2011 09:44

Jaha, då kan jag nu konstatera att mitt första IG i spanska väntas inom en vecka. Spanskaprovet som vi hade nyss visar att jag inte förstår ett dugg - jag blandade nämligen ihop allt från preteritum med konjukntiv med presens och imperfekt. Ingenting gick rätt. Att vi dessutom skulle kunna ord från ett kapitel vi aldrig gått igenom gjorde det hela ännu värre. Suck. 

Varför i hela världen skulle det gå såhär.. Nästa lektion ska jag be om att få göra om skiten. Göra om - göra rätt. Men först och främst måste jag fokusera på matteprovet på onsdag. Jippi..

Jag är allmänt less på skolan.

Av delfinafreja - 20 november 2011 20:09

It's hard to wait for something you know might never happen, but it's harder to give up when you know it's everything you want.

Av delfinafreja - 19 november 2011 12:25

Gårdagen spenderades med Isabelle. Myste på stan, tog en chai på espresso house och gav oss hem mot ön vid fyratiden. Idoltittande och mycket skratt förgyllde min fredagkväll, som avslutades hemma hos Filip.

Nu ligger jag i hans säng - väntar på att han ska komma hem från träning samtidigt som jag försöker plugga lite spanska..


Såhär gulliga var vi igår;


   

Presentation


Never gonna know if you never even try.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar






Ovido - Quiz & Flashcards